• Robot Photon - programowanie w świetlicy szkolnej.

                      

           

          Świetlica szkolna - robot Photon.

          W świetlicy szkolnej kolejny raz odbyły się zajęcia z robotem edukacyjnym Photon. Przypominamy iż Photon to interaktywny robot edukacyjny, który poprzez aplikację mobilną oraz powiązane z nią doświadczenia i eksperymenty wprowadza dzieci w świat nowych technologii. Dzieci  nauczyły się sterować robotem za pomocą tableta. Rozpoczęliśmy też naukę programowania, aby nasze roboty realizowały określone zadania. Uczniowie z dbałością i zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach, które wywołały wiele pozytywnych emocji.

                    

                

           

          Zajęcia świetlicowe z robotem Photon.

          Podczas jednych z zajęć świetlicowych uczniowie poznali Photona i jego możliwości.

          Photon to interaktywny robot edukacyjny, który dzięki aplikacji mobilnej oraz powiązanymi z nią doświadczeniami i eksperymentami wprowadza dzieci w świat nowych technologii. W ten sposób rozwija kreatywność, zdolność logicznego myślenia oraz ułatwia poznawanie podstaw programowania.

          Dzieci dowiedziały się w jaki sposób porusza się robot, jak zmienia kolory i jakie może wydawać dźwięki. Uczniowie, jako wstęp do programowania, uczyli się poruszać Photonem. Wszyscy świetnie się bawili ucząc się nowych rzeczy.

                      

          Lekcja z wkorzystaniem robota Python.

          Uczniowie klasy III wzieli udział w lekcji zorganizowanej przez nauczyciela informatyki z wykorzystaniem robota Photon. Zadaniem dzieci było napisać najkrótszy program i przenieś robota programując tak aby dostał się na wskazane miejsce które zostało wylosowane przez rzut kostką. 

              

           

           

          Szkolenie Rady Pedagogicznej z obsługi drukarki 3d.

          Na szkoleniu nauczyciele zostali zapoznani z budową i działaniem drukarki 3D, rodzajami filamentów, oprogramowaniem do tworzenia trójwymiarowych obiektów  oraz z bezpłatnymi bibliotekami modeli 3D.

                

           

           

          Wydruki 3D - ciag dalszy.

          Na lekcji wychowawczej uczniowie klasy VII zostali zapoznani z ogólną budową, działaniem i zastosowaniem drukarki w praktyce. Udało nam się z sukcesem wydrukować nasze projekty.

                    

            

          Świetlica szkolna i drukarka 3D.

          5 kwietnia uczniowie klasy 1,2 i 3  zostali zaproszeni na zajęcia dotyczące wydruków 3D.  Celem lekcji było poznanie zasady działania drukarek 3D, a dokładnie drukarki Skriware 3D zakupionej w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie zostali zapoznani z budową drukarki, mogli uczestniczyć w procesie wymiany filamentu oraz podziwiać drukarkę podczas wydruku. Lekcja wzbudziła duże zainteresowanie uczniów, którzy z uwagą słuchali o zastosowaniu wydruku 3D  w różnych dziedzinach nauki.

                

           

          Zabawa w kodowanie i programowanie z robotem Photon w klasie 8. 

          Uczniowie poznają tajniki programowania i zdobywają podstawowe umiejętności w tym zakresie. Nauka kodowania jest dla nich doskonałą zabawą, w trakcie której oprócz zdobywania kompetencji programistycznych zdobywają umiejętności rozwiązywania problemów.

          Zajęcia były bardzo ciekawe. Dowodem tego jest duże zaangażowanie i zainteresowanie dzieci podczas nauki przez zabawę.

           

                    

           

          Zajęcia rewalidacyjne.

          W trakcie zajęć z wykorzystaniem sprzętu #Laboratoria Przyszłości z pomocą Photona uczeń utrwalał orientacje w schemacie ciała i prestrzeni, rozwijał spostrzeganie wzrokowe i korydnację wzrokowo - ruchową.

                 

           

           

          Informatyka klasa V

          Na podniesienie poziomu atrakcyjności przeprowadzonych dziś zajęć wpływ miały pomoce szkolne zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości: aparat fotograficzny Canon. Uczniowie, uwieczniając efekty swojej pracy, w trakcie zajęć z wykorzystaniem sprzętu #Laboratoria Przyszłości, nie tylko mieli możliwość zapoznania się z nowymi technologiami ale również rozwijali swoje zainteresowania, nabywali kompetencje cyfrowe jak również ćwiczyli rejestrację obrazu i dźwięku.

                  

           

           

          Mata edukacyjna do Photona dla dzieci 

          Mata Photon EDU pozwala uczniom na operowanie przestrzenne robotem. Dzieci uczą się przez zabawę kierunków świata oraz orientacji przestrzennej, a następnie mają za zadanie przekazać ściśle określone wytyczne robotowi. Muszą oszacować odległość oraz zaplanować wykonywane przez robota działanie w realnych warunkach, dzięki czemu kształtują myślenie analityczne i przestrzenne.

                

           

          Programowanie robotów Photon w świetlicy.

          Dzieci dowiedziały się w jaki sposób porusza się robot, jak zmienia kolory i jakie może wydawać dźwięki. Uczniowie, jako wstęp do programowania, uczyli się poruszać Photonem. Wszyscy świetnie się bawili ucząc się nowych rzeczy.

                        

                

           

          Uczymy się i bawimy z Photonem - świetlica szkolna

          Robot uczy się wraz z dzieckiem - rozwija zdolność logicznego myślenia, oswaja z nowoczesną technologią oraz rozwija pamięć i zdolność szybkiego podejmowania decyzji. Dzieci nie wiedzą, że się uczą - robot przekazuje dzieciom wiedzę w podświadomy sposób, dzięki czemu nauczanie jest jeszcze bardziej efektywne.

              

              

          Rewalidacja - zajęcia z wykorzystaniem Photona.

          W dniu dzisiejszym w ramach zajęć programu  Laboratoria Przyszłości robot Photon odwiedził uczniów na zajęciach rewalidacyjnych. Uczniowie  zapoznali się z podstawowymi funkcjami robota oraz programu służącego do jego programowania. Z pomocą photona uczniowie utrwalali orientacje w schemacie ciała i przestrzeni, rozwijali spostrzeganie wzrokowe i koordynację wzrokowo-ruchową.